چالش های پیش روی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد عدالت اجتماعی در نظام آموزشی
کد مقاله : 1010-ICSA
نویسندگان
علیرضا حیدری *1، مریم شفیعی2، کوثر خادم3
1دانشجوی ارشد مطالعات برنامه درسی
2دانشیار بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز
3دانشجوی دکتری دانشگاه شیراز ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، رشته مدیریت آموزشی
چکیده مقاله
با نظر به عصر پویا و در حال تحول کنونی آگاهی از نقش تکنولوؤی و فناوری اطلاعات گامی اساسی در جهت استقرار عدالت آموزشی که زمینه ساز عدالت اجتماعی است، ضروری میباشد.پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، با استفاده از رویکرد کیفی و روش فراترکیب صورت پذیرفته است. جهت انجام این پژوهش، مراحل هفتگانه ی سندلوسکی و بارسو(2007)که از جامعیت لازم برخوردار است مورد استفاده قرارگرفت. جهت اطمینان و اعتباربخشی به فرایند جستجو و دستیابی به یافته های پژوهش، تیم پژوهشی زیر نظر یک متخصص مدیریت و برنامه ریزی آموزشی تشکیل گردید.برای دستیابی به مضمون فراگیر چالش های پیش روی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد عدالت اجتماعی در نظام آموزشی و عصر تکنولوژی، بعد از استخراج حدود 25 مضمون پایه در بررسی های انجام شده، 6مضمون سازمان دهنده سطح اول که شامل ؛ حوزه آموزش و پرورش، کلاس درس، محیط مدرسه، ویژگی معلمان، دولت، جامعه در دو دسته کلی تر تحت عنوان چالش های بیرونی و درونی بیان گردید که زیر مضمون فراگیر قرار گرفتند.
کلیدواژه ها
عدالت محوری آموزشی، نظام آموزشی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و عدالت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی