ویژگی های نظامتربیتی مسئولیتپذیر با رویکرد حفظ عدالت اجتماعی |
کد مقاله : 1013-ICSA |
نویسندگان |
علیرضا حیدری * دانشجوی ارشد مطالعات برنامه درسی |
چکیده مقاله |
با نظر پیشرفت سریع جوامع امروزی و اهمیت جایگاه نظام آموزشی در آن ،هر نظام آموزشی مسئولیت های مهمی درقبال ذینفعان خود دارد که برای حفظ عدالت آموزشی که زمینه ساز عدالت اجتماعی است، ضروری میباشد.پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، با استفاده از رویکرد کیفی و روش فراترکیب صورت پذیرفته است. جهت انجام این پژوهش، مراحل هفتگانه ی سندلوسکی و بارسو(2007)که از جامعیت لازم برخوردار است مورد استفاده قرارگرفت. جهت اطمینان و اعتباربخشی به فرایند جستجو و دستیابی به یافته های پژوهش، تیم پژوهشی زیر نظر یک متخصص مدیریت و برنامه ریزی آموزشی تشکیل گردید.برای دستیابی به مضمون فراگیر ویژگی های نظامتربیتی مسئولیتپذیر با رویکرد حفظ عدالت اجتماعی، بعد از استخراج حدود 56 مضمون پایه ، 11 مضمون سازمان دهنده سطح اول که شامل ؛ سواد تربیتی ، سواد علمی واطلاعاتی،سوادعاطفی،سواد بهداشتی، سواد دینی،سواد اقتصادی،سواد اجتماعی و ارتباطی ، سواد سازمانی، سوادسیاسی ، سواد زیست محیطی و سواد فرهنگی وهنری در دو دسته کلی تر تحت عنوان مسئولیت پذیری فردی و مسئولیت پذیری اجتماعی بیان گردید که زیر مضمون فراگیر قرار گرفتند. |
کلیدواژه ها |
مسئولیتپذیری ،نظامتربیتی، مسئولیت فردی، مسئولیت اجتماعی ، عدالت اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |