سنتزپژوهی مولفه های تدریس اثر بخش در مناطق محروم گامی به سوی تحقق عدالت آموزشی
کد مقاله : 1045-ICSA
نویسندگان
پروین صمدی *1، خاطره منطقی2، خاطره منطقی3
1دانشگاه الزهرا
2دانشگاه الزهرا تهران
3ندارم
چکیده مقاله
آموزش با کیفیت خواسته همه ساز مان ها در همه نقاط جهان می باشد از این رو نظام آموزشی به علت تاثیر زیاد روی جامعه می تواند با آموزشی با کیفیت به پیشرفت جامعه خود کمک کنددر هر جامعه ای مناطق مرفه و مناطق محروم وجود دارد باید فرصت های آموزشی برای همه به صورت یکسان فراهم شود و عدالت آموزشی برقرار شود امادر نظام آموزشی مناطق محروم کمبود های قابل توجهی به چشم می خورد. دانش آموزان این مناطق با مشکلات متعددی از جمله نبود امکانات،فقر، نداشتن انگیزه برای تحصیل،نبود معلمان متخصص و...روبرو هستندکه همه در پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان تاثیرات مخربی را دارند. و در این مقاله سعی شده تا با سنتز پژوهی مولفه های تدریس اثربخش بتوان از این مولفه ها در نظام آموزشی استفاده کرد تادانش آموزان مناطق محروم هم بتوانند از فرصت های آموزشی برابر با سایر دانش آموزان بهره ببرند و بتوان عدالت آموزشی را محقق کرد.
کلیدواژه ها
مناطق محروم- تدریس اثر بخش-عدالت آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر