سنتزپژوهی مولفه های تدریس اثر بخش در مناطق محروم گامی به سوی تحقق عدالت آموزشی |
کد مقاله : 1045-ICSA |
نویسندگان |
پروین صمدی *1، خاطره منطقی2، خاطره منطقی3 1دانشگاه الزهرا 2دانشگاه الزهرا تهران 3ندارم |
چکیده مقاله |
آموزش با کیفیت خواسته همه ساز مان ها در همه نقاط جهان می باشد از این رو نظام آموزشی به علت تاثیر زیاد روی جامعه می تواند با آموزشی با کیفیت به پیشرفت جامعه خود کمک کنددر هر جامعه ای مناطق مرفه و مناطق محروم وجود دارد باید فرصت های آموزشی برای همه به صورت یکسان فراهم شود و عدالت آموزشی برقرار شود امادر نظام آموزشی مناطق محروم کمبود های قابل توجهی به چشم می خورد. دانش آموزان این مناطق با مشکلات متعددی از جمله نبود امکانات،فقر، نداشتن انگیزه برای تحصیل،نبود معلمان متخصص و...روبرو هستندکه همه در پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان تاثیرات مخربی را دارند. و در این مقاله سعی شده تا با سنتز پژوهی مولفه های تدریس اثربخش بتوان از این مولفه ها در نظام آموزشی استفاده کرد تادانش آموزان مناطق محروم هم بتوانند از فرصت های آموزشی برابر با سایر دانش آموزان بهره ببرند و بتوان عدالت آموزشی را محقق کرد. |
کلیدواژه ها |
مناطق محروم- تدریس اثر بخش-عدالت آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |