یادگیری معکوس روش آموزشی مغفول در تحقق فرصت های برابر |
کد مقاله : 1049-ICSA |
نویسندگان |
معصومه جوادی فرد1، پروین صمدی *2 1خیر 2دانشگاه الزهرا |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی یادگیری معکوس به عنوان روش آموزشی مغفول در تحقق فرصت های برابر میباشد. روش پژوهش سنتزپژوهی است.روش سنتز پژوهی یک روش کیفی است که به منظور تولید دانش جدید از طریق تحلیل و ترکیب گزارشهای پژوهشی مشابه به کار میرود. در این پژوهش یافتهها نشان داد که یادگیری معکوس به عنوان یک رویکرد آموزشی نوین میتواند به عدالت آموزشی کمک کند. بر اساس این روش محتوای آموزشی به صورت ویدئو و رسانههای دیگر در اختیار همه دانشآموزان قرار میگیرد، به طوری که همه میتوانند بر اساس سرعت یادگیری خود آموزش ببینند و در هر زمان که بخواهند محتوا را ببینند، آن را متوقف کنند، جلو عقب ببرند و مجددا بازبینی کنند. زمان کلاس برای انجام فعالیتهای تعاملی و تکالیف به صورت فردی و گروهی صرف میشود، که به پرورش خلاقیت، انگیزه و توان کار گروهی کمک میکند. بنابراین آموزش معکوس با فراهم کردن فرصتهای برابر برای همه دانشآموزان و پرورش مهارتهای لازم برای موفقیت در زندگی، به تحقق عدالت آموزشی کمک میکند. از این رو به کار گیری این روش در کلاس درس به معلمان پیشنهاد میگردد. |
کلیدواژه ها |
آموزش معکوس_عدالت آموزشی_فرصت های برابر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |