مرور سیستماتیک نقش فناوری اینترنت اشیاء در توسعه آموزش
کد مقاله : 1093-ICSA-FULL
نویسندگان
زهرا حیدری *
دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی مطالعات انجام شده در زمینه نقش اینترنت اشیاء در توسعه آموزش بود. برای این منظور از روش سیستماتیک استفاده شد که با استفاده از جست و جوی کلیدواژه‌های مرتبط در پایگاه داده‌های معتبر، سرانجام 601 مقاله از سال 2018 تا 2024 استخراج و مورد بررسی قرار گرفت. پس از ارزیابی کیفیت مقالات، نهایتا 29 مقاله واجد شرایط شناخته و به مطالعه وارد شدند. نتایج حاصل از یافته‌های مقالات نشان داد، مولفه‌های اصلی نقش اینترنت اشیاء در توسعه آموزش با 8 مولفه اصلی شامل؛ 1- آموزش و کلاس درس هوشمند ، 2- نظارت بر حضور و غیاب، 3- مدیریت رزرو فضا 4- مدیریت انرژی 5- امنیت و ایمنی 6- رصد سلامتی و رضایت فراگیران 7- مدیریت کتابخانه 8- اتوماسیون بودند. درنتیجه ادغام اینترنت اشیاء در سیستم‌های آموزشی نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در توسعه آموزش و یادگیری فراگیران است. با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء، مؤسسات آموزشی می‌توانند محیط‌های یادگیری پویا، شخصی و کارآمدتری ایجاد کنند تا نیازهای یادگیرندگان مدرن را برآورده سازند.
کلیدواژه ها
اینترنت اشیاء، آموزش، یادگیری، مرور سیستماتیک
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر