مرور سیستماتیک نقش فناوری اینترنت اشیاء در توسعه آموزش |
کد مقاله : 1093-ICSA-FULL |
نویسندگان |
زهرا حیدری * دانشگاه آزاد اسلامی |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش، بررسی مطالعات انجام شده در زمینه نقش اینترنت اشیاء در توسعه آموزش بود. برای این منظور از روش سیستماتیک استفاده شد که با استفاده از جست و جوی کلیدواژههای مرتبط در پایگاه دادههای معتبر، سرانجام 601 مقاله از سال 2018 تا 2024 استخراج و مورد بررسی قرار گرفت. پس از ارزیابی کیفیت مقالات، نهایتا 29 مقاله واجد شرایط شناخته و به مطالعه وارد شدند. نتایج حاصل از یافتههای مقالات نشان داد، مولفههای اصلی نقش اینترنت اشیاء در توسعه آموزش با 8 مولفه اصلی شامل؛ 1- آموزش و کلاس درس هوشمند ، 2- نظارت بر حضور و غیاب، 3- مدیریت رزرو فضا 4- مدیریت انرژی 5- امنیت و ایمنی 6- رصد سلامتی و رضایت فراگیران 7- مدیریت کتابخانه 8- اتوماسیون بودند. درنتیجه ادغام اینترنت اشیاء در سیستمهای آموزشی نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در توسعه آموزش و یادگیری فراگیران است. با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء، مؤسسات آموزشی میتوانند محیطهای یادگیری پویا، شخصی و کارآمدتری ایجاد کنند تا نیازهای یادگیرندگان مدرن را برآورده سازند. |
کلیدواژه ها |
اینترنت اشیاء، آموزش، یادگیری، مرور سیستماتیک |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |