آیاعوامل فرهنگی در استان سیستان وبلوچستان منجربه عدالت آموزشی در این استان گردیده است؟ |
کد مقاله : 1096-ICSA |
نویسندگان |
رخسانا جهان تیغ * آموزگار ابتدایی آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان |
چکیده مقاله |
عدالت آموزشی از مهمترین وپیچیده ترین اموری است که نقش بسیار مهمی در مبحث تعلیم وتربیت دارد زیرا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی مهیا می سازد (حسینی,1397).یکی از زیر ساخت های مهم برای عدالت آموزشی ,فرهنگ می باشد (.شناخت متغیرهای فرهنگی در استان سیستان وبلوچستان نتایج ودستاوردهایی را جهت رسیدن به این مقصود که آیادر استان س وب عدالت آموزشی تحقق یافته است یاخیر به همراه دارد(زمانی,سارانی نژادو...,1400).بنابراین هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل فرهنگی موثر در عدالت آموزشی استان سیستان وبلوچستان می باشد پژوهش حاضربرمبنای رویکرد کیفی بوده و استخراج ابعاد ومولفه وشاخصهای پژوهش بااستفاده از روش اشتراوس کوربین صورت میگیرد . در این پژوهش در ابتدا به مطالعه وبررسی تمامیتیوریها والگوها ,پیشینههای پژوهشی داخلی وخارجی در باره استخراج ابعاد ,مولفهها وشاخصهای عدالت آموزشی پرداخته وسپس با انجام ادبیات نظام مند جست وجو وبرگزیدن مقاله واستخراج اطلاعات مقالهها ی مناسب, تجزیه وتحلیل وترکیب یافتهها به مستند سازی آن پرداخته شده است .سپس پس از انجام مصاحبه تجزیه وتحلیل دادهها در بخش کیفی انجام شد که شامل سه مرحله کدگذاری باز , محوری وانتخابی است .به این منظور در مرحله کدگذاری باز پس از مرور وسازماندهی متنهای مصاحبهها ,کدها یا مفاهیم اولیه شناسایی و در ادامه کدهای مشابه در طبقههای خاصی قرار گرفتند .انگاه برای هریک از این طبقهها عناوینی که نمایانگر تمامیکدهای ان طبقه باشندانتخاب شد . . در مرحله محوری وسایر مفهومها ومفاهیم مشخص شده وارایه گردیدند در مرحله کدگذاری انتخابی قضیههایی که بر روابط درونی مفاهیم اشاره دارند ذکر شد |
کلیدواژه ها |
عدالت آموزشی, ,فرهنگ ,سیستان وبلوچستان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |