آیاعوامل فرهنگی در استان سیستان وبلوچستان منجربه عدالت آموزشی در این استان گردیده است؟
کد مقاله : 1096-ICSA
نویسندگان
رخسانا جهان تیغ *
آموزگار ابتدایی آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
چکیده مقاله
عدالت آموزشی از مهمترین وپیچیده ترین اموری است که نقش بسیار مهمی در مبحث تعلیم وتربیت دارد زیرا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی مهیا می سازد (حسینی,1397).یکی از زیر ساخت های مهم برای عدالت آموزشی ,فرهنگ می باشد (.شناخت متغیرهای فرهنگی در استان سیستان وبلوچستان نتایج ودستاوردهایی را جهت رسیدن به این مقصود که آیادر استان س وب عدالت آموزشی تحقق یافته است یاخیر به همراه دارد(زمانی,سارانی نژادو...,1400).بنابراین هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل فرهنگی موثر در عدالت آموزشی استان سیستان وبلوچستان می باشد پژوهش حاضربرمبنای رویکرد کیفی بوده و استخراج ابعاد ومولفه وشاخص‏های پژوهش بااستفاده از روش اشتراوس کوربین صورت می‏گیرد . در این پژوهش در ابتدا به مطالعه وبررسی تمامی‏تیوری‏ها والگوها ,پیشینه‏های پژوهشی داخلی وخارجی در باره استخراج ابعاد ,مولفه‏ها وشاخص‏های عدالت آموزشی پرداخته وسپس با انجام ادبیات نظام مند جست وجو وبرگزیدن مقاله واستخراج اطلاعات مقاله‏ها ی مناسب, تجزیه وتحلیل وترکیب یافته‏ها به مستند سازی آن پرداخته شده است .سپس پس از انجام مصاحبه تجزیه وتحلیل داده‏ها در بخش کیفی انجام شد که شامل سه مرحله کدگذاری باز , محوری وانتخابی است .به این منظور در مرحله کدگذاری باز پس از مرور وسازماندهی متن‏های مصاحبه‏ها ,کدها یا مفاهیم اولیه شناسایی و در ادامه کدهای مشابه در طبقه‏های خاصی قرار گرفتند .انگاه برای هریک از این طبقه‏ها عناوینی که نمایانگر تمامی‏کدهای ان طبقه باشندانتخاب شد . . در مرحله محوری وسایر مفهوم‏ها ومفاهیم مشخص شده وارایه گردیدند در مرحله کدگذاری انتخابی قضیه‏هایی که بر روابط درونی مفاهیم اشاره دارند ذکر شد
کلیدواژه ها
عدالت آموزشی, ,فرهنگ ,سیستان وبلوچستان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر