تاثیر کلاس هنری قصه گویی بر عدالت اجتماعی دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهر تهران |
کد مقاله : 1126-ICSA-FULL |
نویسندگان |
فاطمه ناصری *1، فیروز محمودی2 1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی ، دانشگاه تبریز ، تبریز ، ایران 2دانشیار، مطالعات برنامه درسی، دانشگاه تبریc، تبریز، ایران |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف تعیین تأثیر قصه گویی بر عدالت اجتماعی دانشآموزان دختر پایه چهارم ، پنجم ، ششم ، دوره دوم ابتدایی ، شهر تهران بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری 360 نفر از دانشآموز به روش نمونهگیری تصادفی مرحلهای با استفاده از جدول کرجسی و مورگان مورگان انتخاب شدند و پرسشنامه عدالت اجتماع- راسینسکی (۱۹۸۷)را دریافت نمودند. سپس بهطور تصادفی ساده در دو گروه 180 نفری در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. سپس دو گروه آزمایش(مدارس غیردولتی) و کنترل(مدارس دولتی) جایگزین شدند. گروه آزمایش در یک ماه و طی 4 جلسه 45 دقیقهای مفید در کلاس هنری قصه گویی آموزش دیدند، در حالی که گروه کنترل در طی این مدت برنامه روزانه خود را دنبال میکردند و هیچگونه مداخله آموزشی دریافت نکردند. پس از اجرای برنامه آموزشی، مجددا پرسشنامه بر روی هر دو گروه اجرا گردید. نتایج نشان میدهد که کلاس هنری قصه گویی بر عدالت اجتماعی در ابعاد: بعد فردگرایی اقتصادی، بعد برابری، بعد انصاف و بعد نیاز، تأثیر مثبت و معنا دار داشته است. |
کلیدواژه ها |
قصه، قصه گویی، عدالت اجتماعی، دانش آموزان دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |