ابعاد برنامه درسی مغفول: جایگاه عدالت محوری در محتوی برنامه درسی |
کد مقاله : 1174-ICSA |
نویسندگان |
سحر درستی *، یوسف ادیب دانشگاه تبریز |
چکیده مقاله |
ابعاد برنامه درسی مغفول: جایگاه عدالت محوری در محتوی برنامه درسی با توجه به اهمیت آگاهی و شناخت ابعاد برنامه درسی هنر و جایگاه عدالت محوری در محتوای برنامههای درسی، هدف اصلی این پژوهش کشف تجارب زیسته معلمان دوره ابتدائی بعنوان مجریان اصلی برنامه درسی بوده است و نظرات آن ها می تواند رهنمودهای مهمی را در اختیار تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان درسی قرار دهد.رویکرد پژوهش کیفی و روش پژوهش پدیدارشناسی توصیفی است. مشارکت کننده معلمان دوره ابتدائی شهر تبریز بودند که بصورت هدفمند و مبتنی بر معیار انتخاب گردید. دادهها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری و با تکنیک پیشنهادی اسمیت (1995) تحلیل و کدگذاری گردیدند؛ دادهها براساس معیارها پژوهشی کیفی از جمله دقت، صحت، و مقبولیت ارزیابی گردیدند. یافتههای پژوهش در چهار مضمون اصلی شامل 1- هدف آموزش هنر 2- مفهوم هنر 3- فواید یادگیری هنر و ابعاد مغفول و چندین مضمون فرعی طبقهبندی و کدگذاری شدند. کلید واژهها: برنامه درسی مغفول، عدالت محوری، محتوای برنامه درسی |
کلیدواژه ها |
کلید واژهها: برنامه درسی مغفول، عدالت محوری، محتوای برنامه درسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |