نقش هوش مصنوعی در تحقق عدالت در برنامه درسی |
کد مقاله : 1180-ICSA |
نویسندگان |
محمد مهدی شعبانی *1، حمیدرضا نظری2 1دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی،دانشگاه شهید بهشتی،تهران 2دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی،دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش هوش مصنوعی در تحقق عدالت در برنامه درسی، انجام شده است.پژوهش از منظر هدف کاربردی و رویکرد پژوهش کیفی بوده و از روش پژوهش تفسیری-تحلیلی صورت پذیرفته و اطلاعات به شیوه کتابخانه ای جمع آوری شده است.هوش مصنوعی با سرعت چشم گیری در سال های اخیر توسعه یافته و یکی از کارکرد های متعدد آن مربوط به نظام تعلیم و تربیت است و از سویی عدالت آموزشی، امری چالش بر انگیز در تاریخ تعلیم و تربیت است که از منظر آن، نظام های آموزشی مورد نقد های ویژه و بعضا تندی قرار می گیرند، در این باره، نتایج پژوهش نشان داد هوش مصنوعی می تواند از طریق شخصی سازی یادگیری، تولید محتوا و ایجاد دسترسی به منابع متنوع،ارزشیابی منعطف و بهره مندی از ربات های آموزگار به منظور کاهش شکاف های جغرافیایی و اقتصادی، با متاثر کردن عناصر محتوا، روش و ارزشیابی، تحقق عدالت در برنامه درسی را تسهیل نماید. |
کلیدواژه ها |
برنامه درسی، عدالت، هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |