رابطه روش ها و فنون تدریس معلمان با کسب شایستگی عدالت طلبی
کد مقاله : 1191-ICSA
نویسندگان
پرنیان تقی پور حویزی *
دانشگاه هرمزگان
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی و شناسایی میزان تناسب روش ها و فنون آموزشی معلمان با کسب شایستگی عدالت طلبی در نظام آموزش و پرورش انجام شده است. در این پژوهش از روش آمیخته استفاده شده است. مشارکت کنندگان پژوهش 13 نفر از دکترمعلمان با سابقه آموزش و پرورش دوره متوسطه شهرستان بندرعباس می باشند. روش نمونه گیری، موارد مطلوب و هدفمند طبقه ای است. در بخش کیفی، از روش روایت پژوهی استفاده شد. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته و مشاهده بود. در بخش کمی، از روش جمعیت شناختی استفاده شده است. در بخش کیفی، اطلاعات با استفاده از روش تحلیل مضمون، تحلیل شدند. در بخش کمی، داده ها با آزمون t تک نمونه ای مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد میزان تناسب در تمام مولفه های شایستگی عدالت طلبی ، در سطح مطلوبی قرار دارد. بین عوامل جمعیت شناختی( سابقه تدریس، رشته تحصیلی) و نمره معلمان در بکارگیری روش های تدریس برای کسب شایستگی، رابطه معناداری مشاهده شد. اما بر حسب جنسیت تفاوت معنادار نبوده است.
کلیدواژه ها
روش ها و فنون تدریس، معلمان، شایستگی، عدالت طلبی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر