شناسایی چالش ها و استراتژی های رویکرد آموزش و یادگیری تمام ساحتی عدالت محور در نظام تعلیم و تربیت ایران |
کد مقاله : 1200-ICSA |
نویسندگان |
زهرا اسمعیلی *1، علیرضا عراقیه2 1دانشجوی دوره دکتری تحصصی رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر sky.girl888@yahoo.com 2استاد گروه علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی،هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر،تهران،ایران. |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر شناسایی چالش ها و استراتژی های رویکرد آموزش و یادگیری تمام ساحتی عدالت محور در نظام تعلیم و تربیت ایرانمیباشد. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است. یافتهها بیانگر آن است که ارتباطات کلاسی در آموزش و پروش جامع تمام ساحتی عدالت محور عدالت محور دارای تحول هایی است که عبارتند از: توجه به تفاوتهای فردی، تحقق عدالت آموزشی، رشد توانمندیهای معلمان، ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و انعطافپذیری، فرهنگ مشارکتی، افزایش حس کرامت انسانی.همچنین استراتژی های آموزش و پروش جامع تمام ساحتی عدالت محور عبارتند از: استفاده بهینه از تکنولوژی ،توسعه مهارت های ارتباطی،وقت گذاشتن برای دیگران،پذیرش تفاوت ها،عوامل تحکیم روابط انسانی. که هر یک از تحول ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بیان(اهداف، چشم اندازها، راهبردهای عملیاتی) پرداخته شده است. نتایج نشان میدهد دست اندرکاران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به اهمیت آموزش و پرورش جامع تمام ساحتی عدالت محور توجه داشتهاند و در افق 1404 نظام آموزش و پرورش به دنبال فراهم کردن آموزش با تحول ارتباطات کلاسی در تربیت تمام ساحتی عدالت محور است. |
کلیدواژه ها |
آموزش و پرورش تمام ساحتی ، چالش های عدالت محوری، استراتژی ها. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |