کاربردهای هوش مصنوعی در ارتقای فرایند تدریس به منظور ارتقای عدالت آموزشی |
کد مقاله : 1238-ICSA |
نویسندگان |
زهرا شکراللهی * گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد واحد علوم، تحقیقات
و فناوری. |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در ارتقای فرایند تدریس و ارتقای عدالت آموزشی در فرایند تدریس میپردازد. با توجه به چالشهای موجود در نظامهای آموزشی و فرایند تدریس، استفاده از هوش مصنوعی میتواند به بهبود کیفیت یادگیری و تدریس کمک کند. این تحقیق با استفاده از یک مرور ورایتی انجام شد و فقط به کاربردها در حوزه تدریس و عدالت آموزشی پرداخته است. پنج کاربرد اصلی هوش مصنوعی در این زمینه شامل یادگیری شخصیسازیشده، دستیارهای مجازی آموزشی، شناسایی و پشتیبانی از دانشآموزان با نیازهای ویژه، ترجمه زبان و پشتیبانی چندزبانه، و ارزیابی و بازخورد خودکار است. یادگیری شخصیسازیشده توسط هوش مصنوعی به افزایش انگیزه و عملکرد دانشآموزان کمک میکند. دستیارهای مجازی با توجه به توانایی هایی که دارند به تسهیل فرایند یادگیری و ارائه محتوای مناسب به دانشآموزان کمک میکنند. علاوه بر این ، هوش مصنوعی میتواند به شناسایی و پشتیبانی از دانشآموزان با نیازهای ویژه و همچنین ترجمه محتوای آموزشی برای دانشآموزان چندزبانه کمک کند. ارزیابی و بازخورد خودکار فرایند توسط هوش مصنوعی ارزیابی را بهبود میبخشد و زمان صرفشده برای بررسیهای دستی را کاهش میدهد. در نهایت این فناوری میتواند به عنوان ابزاری کارآمد برای کاهش نابرابریهای آموزشی و افزایش عدالت در سیستمهای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، عدالت آموزشی، یادگیری شخصیسازیشده |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |