عدالت در برنامه درسی و فناوری های نوظهور
کد مقاله : 1250-ICSA
نویسندگان
محبوبه خسروی *، نرجس خاتون اویسی
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده مقاله
عدالت در برنامه درسی و فناوری‌های نوظهور از سال 2015 به طور جدی موضوع بحث بسیاری از پژوهش های آکادمیک بوده است. این مقالات و منابع، بینش‌ها و توصیه‌های ارزشمندی را برای مربیان، سیاست‌گذاران و محققانی که در جهت یک سیستم آموزشی عادلانه‌تر تلاش می‌کنند، ارائه می‌کند.فن‌آوری‌های دیجیتال می‌توانند دسترسی به اطلاعات را گسترده‌تر کنند، راه‌های جدید یادگیری را به وجود آورند و فرصت‌هایی را برای ارتباطات، همکاری، مشارکت و کسب مهارت‌ها فراهم کنند. بدون ذره ای تردید بازنگری در روش ها، محتوا و ساختار فرآیند آموزشی و در قلب آن برنامه های درسی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع سنتز پژوهی است و بر اساس عملیاتی کردن این اصل است. پژوهش حاضر نمونه‌ای از سنتز پژوهی نظام‌مند یافته‌های پژوهش‌های2005 تا 2022 در حوزه رابطه عدالت در برنامه درسی وفناوری های نوظهور(جدول 1) می باشد.روش نمونه گیری هدفمند می باشد. حاصل سنتز یافته‌های دیگر پژوهش‌ها دارای سه مرحله است که پژوهش حاضر نیز بر مبنای این سه مرحله پیشرفته است .
کلیدواژه ها
عدالت- برنامه درسی - فناوری های نو ظهور
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی