ارائه مدلی برای اجرای موک جهت عدالت در تربیت معلمان |
کد مقاله : 1260-ICSA-FULL |
نویسندگان |
مهدی بدلی * تهران، دانشگاه تهران |
چکیده مقاله |
دوره های آنلاین آزاد انبوه (موک) با ارائه آموزش های قابل دسترس و مقرون به صرفه برای مخاطبان انبوه، نقش مهمی در ترویج عدالت اجتماعی ایفا می کنند. این پژوهش با هدف ارائه مدلی برای اجرای موک در جهت عدالت در تربیت معلمان انجام شد. روش پژوهش از نوع تحلیل محتوا بود؛ بدین ترتیب از مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی تعداد 21 مقاله با توجه به معیارهای ورود و خروج در تحلیل نهایی استفاده شد. نتایج نشان داد که برای طراحی و اجرای موک در جهت برقراری عدالت در تربیت معلمان بایستی هفت مرحله اصلی تصمیم گیری، تحلیل، طراحی، تولید، اجرا، ارزشیابی و اشتراک گذاری را طی کرد؛ در این پژوهش با ارائه یک مدل اجرایی هر مرحله به تشریح به همراه زیرمجموعه های آن آورده شده است و در انتها نیز پیشنهادهای حاصل از پژوهش برای اجرای موک مطرح شده است. بطور کلی موکها با تاکیدی که بر دسترسی جهانی، مقرون به صرفه بودن، داشتن تنوع در دوره و توانمندسازی دارد، می تواند یکی از راهکارهای برقراری عدالت در زمینه تربیت معلمان باشد. |
کلیدواژه ها |
موک، یادگیری آنلاین، یادگیری الکترونیکی، عدالت در تربیت معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |