کوچینک برای بهبود نرخ مشارکت آموزشی |
کد مقاله : 1269-ICSA |
نویسندگان |
فاطمه اسدی * دانشگاه علامه طباطبایی |
چکیده مقاله |
در راستای برقراری عدالت آموزشی، ادغام روشهای کوچینگ در محیطهای آموزشی، به دلیل پتانسیل آنها در بهبود نرخ مشارکت آموزشی از قبیل نتایج یادگیری و عملکرد تحصیلی، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در حالی که ادبیات موجود به طور گسترده به بررسی اثربخشی کوچینک در زمینه های مختلف (مانند ورزش، کسب و کار و...) پرداخته است، اما شکاف تحقیقاتی قابل توجهی در مورد کاربرد کوچینگ در محیطهای آموزشی وجود دارد. بررسی ادبیات تحقیق، به تجزیه و تحلیل تحقیقات موجود در مورد اجرای استراتژیهای کوچینگ در محیطهای آموزشی میپردازد و بررسی میکند که چگونه این استراتژیها میتوانند برای افزایش نرخ مشارکت آموزشی به کار برده شوند. از طریق تحلیل محتوای کیفی، این مطالعه وضعیت کنونی کوچینگ در آموزش را برای دانشجویان روشن میسازد، روشهای رایج را شناسایی میکند و نتایج مرتبط با استفاده از تکنیکهای کوچینگ فردی و گروهی را ارزیابی میکند. یافتههای پژوهش بر اهمیت تحقیقات بیشتر در این حوزه تأکید میکند تا درک ما از چگونگی سازگاری مؤثر روشهای کوچینگ برای تسهیل تجربیات یادگیری همیارانه و ارتقاء موفقیت گسترش یابد. در نهایت، این مطالعه بر ادغام رویکردهای کوچینگ گروهی و فردی به عنوان یک مسیر امیدوارکننده برای افزایش کارایی و دسترسی به شیوههای سنتی تدریس و مشاوره در آموزش تأکید میکند. |
کلیدواژه ها |
کوچینگ، محیط آموزشی، نرخ مشارکت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |